Ortograpiyan Pangasinan

No siak labat komun so naonor bilang sakey ya umaanlong tan sumusulat, ipaneknek ko'y dilik ya ortograpiya no panon kon mansusulat natan ed salitan Pangasinan.

Bangta dakel so ey-ey tan kalareker da'ra'y kuan ya wala'y atagey a kakabatan nipaakar ed ortograpiya tan lingguistika na sakey a salita. (Perdona agagi no saray nakena et nabugkolan.)

Say karaklan kono lanti so makapangibaga no dinan so tuan makana tan awaten dan ortograpiya. Say baleg a tepet ko balet, pigara ed sarayan "karaklan" so mansusulat ed salitan Pangasinan?

Anggapo ni so malinew ya "standard orthography" na Pangasinan angga ed natan. Andukey so dalanen ton prosiso pian napenek so pilalek da'ra'y "Pangasinan language experts" ya kuan - kaiba met la ditan so "eggsperts" ed tinagalog ya Pangasinan. Nantatabunan la kono lanti so papil dan nisulat nipaakar ed salita tan kultura na pinablik ya luyag. Wala'y sakey tan alenleneg ya papil ko met balet kekerewen dan ipatalus ko ed Tagalog ono Inglis. Ay, akin kasi?

No ontan sirin, amin ya inkorit ko nanlapu nen ginmapo ak ya nansulat ed Pangasinan et aliwan "standard". Dali pa la'd 'tan, ag ak la misangsangan. Itepel yo pa sirin iyan umaanlong no agyo natatalusan so ibabaga to. Anggapo'y arum ya pirawat to no ag ta say ibulaslas na kuritan tayo - na Pangasinan bilang sakey a litiraturan lingguahi (standard man iya odino anti).

Comments

Popular posts from this blog

About | Santiago Villafania

Gamal: A Collection of Pangasinan Short Stories